Fejlesztés a virtuális valóságban: mit láthatott Tompa Mihály a hanvai templomdombról?

Tompa Mihály születésének 200. évfordulója alkalmából a Pro Scholis, a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége, valamint a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége Rimaszombati Regionális Pedagógiai Központja a tizedik pedagógiai projekt témájául a költő életének és munkásságának feldolgozását választotta. A félévig tartó munkába Gömör 17 iskolája (kb. 250 tanuló és 40 pedagógus) és az MTA SZTAKI eLearning Osztálya is bekapcsolódott.

A téma bemutatása

A Bátkai Alapiskolában a „Mit láthatott Tompa Mihály a hanvai templomdombról?” altémát választották Gyurán Ágnes igazgatóhelyettes vezetésével. A kidolgozás során azt a helyet akarták bemutatni a tanulóknak, ahol a költő élete nagy részét református lelkészként töltötte és ahol a környezete ihlette versei születtek. A kivitelezéshez egy olyan innovatív megoldást kerestek, amelynek segítségével az eredmény több platformon is bemutatható.

A fejlesztés lépései

A fejlesztés bemutatása

A fenti projektet a 2017. június 9-i Projekt- és tehetségnapon a Bátkai Alapiskola tanulói ismertették a rimaszombati Tompa Mihály Református Gimnáziumban. A projektnapon a fejlesztés eredményét mindkét platformon be tudták mutatni. A nagyközönség számára a webes változatot egy projektorral kivetítve mutatták be, ahol az interaktív képen kiválasztottak egy-egy olyan helyszínt, amelynél elolvashatták az idézet szövegét és meg is hallgathatták az idézetet. Az egyéni érdeklődők számára a virtuális valóság verziót VR szemüveg segítségével mutatták be.

A gömbpanoráma képek közül az egyik télen, a másik tavasszal készült. A látványos bemutatónak nagy sikere volt a gimnáziumban megjelent közönség körében. A rendezvény meghívója és programja itt érhető el: felvidek.ma

Összegzés

Az iskola diákjai számára Tompa Mihály versei és az innovációs módszerek adta lehetőségek ötvözése sok újdonságot jelentett. A közös munka izgalmassá tette a felkészülést a résztvevők számára, a sikerek pedig további lehetőségek keresésére ösztönzik őket. Az MTA SZTAKI eLearning osztályának számára szintén fontos volt az együttműködés, mert ennek keretében lehetőség nyílt az egyik legújabb K+F fejlesztés alkalmazására egy újabb célcsoport számára, egy újabb szakterület bevonására, akár tantermi oktatási környezetben is.

Bemutató

Projektpartnerek Alapiskola Bátka, Szlovákia Hivatkozások, linkek https://www.sztaki.hu/innovacio/hirek/fejlesztes-virtualis-valosagban-mit-lathatott-tompa-mihaly-hanvai-templomdombrol

Forrás: www.sztaki.hu Vissza